[Olug-list] help: ipchains og iptables

Espen Bø esse@world-online.no
Sun, 22 Dec 2002 02:42:46 +0100

Hei

Jeg lurer på om det er noen som kan hjelpe meg med ipchains og iptables.

Jeg skjønner ingen av dem noe serlig... Så vist dere kunne lage et oppsett
til meg med begge to hadde det hvert fint. Gjerne med litt forklaringer på
et veldig enkelt nybegynner språk;)

Her er det jeg ønsker.

Jeg har en Linux maskin og en Windows maskin. Linux maskinen skal dele ut
internett til den andre maskinen. Windows maskinen skal brukes til vanlige
ting. (surfe, mail, ftp, spille osv..)
Linux maskinen skal man kunne gjøre det samme med, men jeg vil også kunne
dele ut ftp serveren min ut på internett når jeg vil det (ellers skal det
hvere oppe på lokal nettverket) og ssh når det kan hvere behov for det.

Takker for all hjelp jeg kan få
Espen Bø
esse@world-online.no