[Olug-list] Galeon / HTML

Denis denis@startsiden.no
Thu, 7 Mar 2002 18:30:08 +0100

On Thursday 07 March 2002 04:50 pm, you wrote:
> Og, ikke helt uventet: IE (5.0) på jobb klarte ikke å vise denne siden
> korrekt. Det gjør derimot galeon og mozilla uten trøbbel. Og det på en
> side som validerer....

Hmm .. Har nettopp oppgradert til ny Galeon og funnet ut at Galeon pr akkurat
nå sparker skikkelig.. Nydelig hastighet og pen rendering. Jeg er imponert,
og lar den overta plassen som hverdagsbrowseren fra Opera 6.0 beta1 som jeg
ikke helt synes er rask nok i forhold.

Er det noen som har nok peil på HTML til å tipse om årsaken til at en hel del
av sidene på startsiden rendres feil helt til man drar litt i høyre
vindusramme ? (Nå snakker jeg Mozilla og browsere basert på samme engine,
Opera og IE rendrer sidene uten problemer..)

Merksnodigste feilen jeg har opplevd :-(

Ikke fortell meg at sidene ikke validerer som noe som helst. Jeg er veldig
klar over det. Det er gammel "arvet" helveteskode (FrontPage voldtatt skit)
som ganske snart forsvinner ut døra alikevel til fordel for validert og
skikkelig kode. Problemet er jo at jeg gjerne vil sidene skal se bra ut i
alle browsere enn så lenge også...

--
Denis Braekhus - ABC Startsiden AS
http://www.startsiden.no