[Olug-list] logo

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Thu, 14 Mar 2002 11:14:05 +0100

Sonja wrote:

> Du går på helt feil steder, gutt! By-tigeren trives blandt asfalt og
> betong, støy og eksos, natteliv og røre, ikke ved elver og kratt! Det
> gjelder sikkert for Dum Dum Boys også.

Da er det nok noe jeg har misforstått her. Jeg trodde fullt og fast at
Tux også i sin osloensiske variant var fugleverdenens motstykke til
den ville og frie ulven. Å da skulle kople den opp mot en anomali og
mutant som en by-elskende tiger i så fall må være, må da nærme seg å
sette selve frihetens fugl i fengsel.

Her er elver og kratt, og i slike omgivelser finner du selve livet,
men heller ikke her har jeg truffet på tigre:
http://www.coldsiberia.org/holy/htun850.jpg

Så kanskje en likevel må gå til nærmeste diskotek for å finne Tigeren,
eller kanskje man er nødt til å klatre til toppen av Postgirobygget?
Der er omgivelsene urbane nok, selv om det muligens blir litt lite
eksos der i høyden. For bytigeren puster vel ikke O, men snarere CO?
(Hvilket tør være den ultimate definisjon på 'urban'.)

--
Per Inge Oestmoen, Norway
http://www.coldsiberia.org/