[Olug-list] Test

Erik Grinaker erikg@wired-networks.net
08 May 2002 17:31:08 +0200

--=-N7ZYJGP5XNxGDuIImO3l

On Wed, 2002-05-08 at 02:53, Tor Erik Neuberg wrote:

> Dette er min f=F8rste post til lista :)

Ahh, min ogs=E5 ;)

> Sitter her med RH7.3 og er i den 7.himmel.=20
> XP er degradert til /kun/ spilling.
> Dette er morro.=20

Hehe, det blir bare bedre og bedre, tro meg :D

> Et lite problem har jeg:
> F=E5r ikke CD-en til =E5 gi lyd via lydkortet. Tror jeg m=E5 sjekke lyd-k=
abelen som=20
> g=E5r fra CD-Rom'en til lydkortet. F=E5r systemlyder og har sjekket mixe-=
bordet=20
> :)

Tja, n=E5 g=E5r CD-lyd oftest direkte fra CD-ROM til lydkort, s=E5 probleme=
er enten kabelen eller at du ikke kan kontrollere CD-ROM'en.

Mest sannsynlig er det kabelen som ikke er helt fin, men du kan pr=F8ve =E5
sjekke permissions p=E5 /dev/cdrom (evt /dev/cdroms/cdrom0 under devfs) -
tror du trenger write-perms for =E5 kunne starte/stoppe cd-rom'en.

--=20

Erik Grinaker
Freelance UNIX/Linux systems consultant

"Perfection is acheived not when there is nothing more to add, but
rather when there is nothing more to take away"
- Antoine de Saint-Exup=E9ry

--=-N7ZYJGP5XNxGDuIImO3l

--=-N7ZYJGP5XNxGDuIImO3l--