[Olug-list] desktop distroer (var: Slackware)

Dag dag@animagicnet.no
Wed, 2 Oct 2002 09:08:49 +0000

> Har du sjekket ut det som er av open source ? Har v=E6rt tema i en hel =
del
> linux magasiner i den siste tiden, Cinelerra er et navn som g=E5r igjen=
=2E.
> Filmgimp er det visst ogs=E5 noe som heter ?
>
> http://filmgimp.sourceforge.net/ (er visst mer et retouchingsprogram, i=
kke
> NLE)

Filmgimp er bra og har store potentsialer, men ganske spesifikt I hva det=
 kan=20
brukes til.  Jeg har heller ikke klart =E5 f=E5 det til =E5 kj=F8re s=E6r=
lig stabilt.

> http://heroinewarrior.com/cinelerra.php3

Har sett p=E5 det, og det ser ut som it ganske kult program.  Men det er=20
vansklig =E5 bruke og er veldig resurs krevende.  Dual Athlon 1600 og 512=
MB RAM=20
(med 1GB minimum for h=F8yoppl=F8slig film) st=E5r det som recomended p=E5=
=20
hjemmesiden deres. =20

Men for video redigering finnes det ogs=E5 MainActor fra www.mainconcept.=
com. =20
Ikke open source men for $99 er det ikke s=E5 ille for de som trenger vid=
eo=20
redigering i linux.  Har ikke pr=F8vd det selv, men det ser v=E6rtfall br=
a ut.

Dag