[Olug-list] skolelinux spørsmål

Petter Reinholdtsen pere@hungry.com
13 Oct 2002 22:36:11 +0200

[Denis Braekhus]
> Skal i forbindelse med et lite stunt sette opp en PC for bruk på en
> skole i nærheten. Det er ingen tvil om at det blir en Linux
> installasjon, men jeg lurer på hvilken .. distro ..  Står vel
> forsåvidt mellom to stk, Skolelinux og RedHat 8.0 ..

Skolelinux er for tiden tilpasset et elevnettverk, og ikke en ensom
arbeidsstasjon.  Med mindre du planlegger å sette opp mer senere, så
er antagelig minste motstands vei å sette opp RedHat 8.0 som en ensom
arbeidsstasjon.  Med kun en PC er det ikke meningsfylt med alle
tjenestene som Skolelinux setter opp ut av boksen.

Det planlegges studentprosjekter for å tilpasse Skolelinux til ensomme
maskiner, men det er ingen som er i gang med dette ennå.