[Olug-list] mysql - php og apache på RedHat 8.0

Øystein Svartveit oystein@svartveit.net
Thu, 24 Oct 2002 20:45:04 +0200

Hei!

Jeg har satt opp en RedHat (8.0) box for å prøve meg litt fram med
php og mysql. Det meste er greit, og alt fungerer tilsynelatende hver
for seg, men det ser ut som om ikke RH har klart å installere mysql
"inn i" PHP eller.no.

følgende kilde i en firstdb.php fil

<?php
$db = mysql_connect("localhost", "root");
--- klippe klippe ---

Gir denne feilmeldingen når jeg forsøker å vise siden:

Fatal error: Call to undefined function: mysql_connect() in
/home/test2/public_html/firstdb.php on line 13

Er det RedHat eller jeg som er feil?
Kan dette konfigureres et sted, eller er jeg nødt til å compilere
mysql selv med de rette opsjonene?

Håper noen kan hjelpe meg, og aller helst at det bare er å rette opp
ettellerannet i en config-fil. :-)

Hvis dette er misbruk av denne listen, så si fra, så skal jeg slutte
med en gang.

.øs

--
Øystein Svartveit
http://www.svartveit.com/

There is only 10 kinds of people,
those who understand this, and those who dont.