[Olug-list] Tastaturproblemer i Debian 3.0

Erik Grinaker erikg@wired-networks.net
28 Oct 2002 21:18:24 +0100

On Mon, 2002-10-28 at 21:04, torbjorn.heltne wrote:

> Jeg har noen problemer med tastaturoppsettet mitt. Problemet er litt=20
> forskjellig om jeg er i konsoll/tekstmode og i X.

Vel, vet ikke om dette vil hjelpe, men du kan jo pr=F8ve =E5 kj=F8re f=F8lg=
ende
kommando;

$ export LC_ALL=3Dno_NO.ISO-8859-1

Denne setter locale til norsk, iso-8859-1 tegnsett. Deretter kan du
pr=F8ve =E5 starte vi, emacs eller whatever fra det samme konsollet. Funker
det, setter du denne kommandoen i /etc/profile, eller definerer det i en
config-fil som har med dette =E5 gj=F8re (har ikke drevet mye med debian).

--=20

Erik Grinaker
Freelance UNIX/Linux systems consultant
http://erikg.wired-networks.net

"UNIX is basically a simple operating system, but you have to be a
genius to understand the simplicity"

                                         -- Dennis Richie