[Olug-list] ppp - fetchmail

Morten Sickel Morten.Sickel@newmedia.no
Sat, 12 Apr 2003 08:49:47 +0200

Jeg har et hjemmenettverk som er koblet opp mot internett via et modem (ikke
le! det funker utmerket for mitt bruk) pppd er konfigurert med dial on
demand, så gatewayen ringer opp når det er utgående trafikk på gang. Jeg
bruker fetchmail for å hente inn mail fra en ekstern mail-server. Jeg lurte
på, er det mulig å konfigurere pppd / dial-up systemet slik at hver gang
linken blir aktivert kjøres fetchmail? Jeg prøvde å legge det inn i
ip-up.local, men jeg tror den bare blir kalt når ppp initieres ved boot og
ikke ved oppringing. Noen som har noen tips? (Jeg kjører en gammel herpa
redhat installasjon på gatewayen, men kommer til å legge den om til debian
når jeg får tid)

Morten