[Olug-list] Netikett (var: Endringar p å lista?)

Enrique Pavez epavez@tiscali.no
Sun, 27 Apr 2003 23:15:29 +0200 (CEST)

On Sun, 27 Apr 2003, Roy-Magne Mo wrote:

> Sidan det er no fleire som har svart meg med ein voldsomt forsvar for
> dei som ikkje ønskar å innrette seg.
[...]

Hei.

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor denne plutselige trangen  til å
"håndheve nettetiketten". Jeg har tatt en rask titt på tidligere
postinger på olug-listen og jeg må si at de aller fleste er ganske flinke
til å poste "riktig".  Det jeg lurer på nå er hvordan man *håndhever*
vanlig skikk og bruk? Skal vi også ta, f. eks., de som ikke innretter
seg etter den "riktige" måten vi svarer telefonen på? Her er det nettopp
snakk om "etikette", dvs. noe man *bør* følge og ikke nødvendigvis om
"lover", noe som *må* følges, slik jeg forstår det.
Litt informasjon på Olug sine hjemmesider er mer enn nok, synes jeg.

Hilsen,
Enrique