[Olug-list] Netikett

Simen Gaure olug@gaure.no
28 Apr 2003 12:31:09 +0200

man, 2003-04-28 kl. 11:50 skrev Kenneth R=F8rvik:

>=20
> Jeg er helt enig i at lista skal v=E6re for alle. En viss form for styrin=
> m=E5 vi dog ha - vi tillater for eksempel ikke ikke-medlemmer =E5 poste

Ja, det synes jeg er greit.  Slik jeg ser det er det den eneste m=E5ten =E5
unng=E5 spam.

> Problemet med =E5 tillate HTML posting er at de ressursene vi gjerne =F8n=
sker
> skal lese lista da vil begynne =E5 melde seg av. Vi m=E5 klare =E5 legge =
oss p=E5
> en linje der vi im=F8tekommer =F8nskene til begge sider.

Jeg skj=F8nner at html er sv=E6rt lite =F8nskelig, men jeg mener det er en
altfor t=F8ff m=E5te =E5 m=F8te nye linux-brukere p=E5.  Det finnes vel ing=
en
ordentlige linux-geeker som ikke makter =E5 scripte inn litt html-parsing
i postklienten sin.  Ingen trenger lissomgeeker som klager og syter
istedenfor =E5 hacke.  Derimot finnes det en hel del ferskinger som ikke
aner noe om at man ikke skal bruke html i e-post og som er mer opptatt
av hva de ser p=E5 skjermen snarere enn hva det heter og hvem som
eventuelt har standardisert det.