[Olug-list] Forhandlere som leverer PC med Linux installert?

Jan Frederik Solem janso@powertech.no
Mon, 18 Aug 2003 17:22:13 +0200

Mye fin hardware her, ja... takk for tips om en leverand=F8r jeg ikke kjente=
=20
til!:-) Som du sier, de har ihvertfall RedHat p=E5 listen - over programvare=
=20
som de selger. Men n=E5r man pr=F8ver =E5 konfigurere en maskin, finner man=
 i=20
dropdown-listen for "operativsystem" bare Windows 98SE/2000/XP som=20
alternativer... eller "ingen".

Jeg har alltid satt pleid =E5 installere OS selv, jeg ogs=E5 (det h=F8rer jo=
=20
med:-) - men de fleste PC-kj=F8pere trives nok best med ferdigkonfigurerte=
=20
bokser. Ikke minst bokser der leverand=F8ren har s=F8rget for at alle=20
hardware-komponenter fungerer i oppsettet - f.eks. WLAN, lydkort,=20
skjermkort, scanner, ekstern firewire-harddisk - uten at man m=E5 installere=
=20
ekstra programvare eller s=F8ke etter dokumentasjon p=E5 nettet. Og jeg har=
 nok=20
selv kastet bort litt vel mye tid (b=E5de som Windows- og Linux-bruker)=20
p.g.a. "eksotisk" (antikvarisk/avantgarde/aparte) hardware...

- Jan Frederik

At 15:35 18.08.2003, Denis Braekhus wrote:

> [...]
 Windows