[Olug-list] Et installa sjonsspørsmål

Ole-Christian S. Hagenes agonyzer@c2i.net
Wed, 5 Feb 2003 20:50:14 +0100

--9amGYk9869ThD9tj

On Wed, Feb 05, 2003 at 05:01:55PM +0100, Torbj=F8rn Heltne wrote:
> Jeg har en maskin uten CDROM som jeg gjerne vil installere Linux p=E5. Jeg
> vet naturligvis at jeg kan gj=F8re en http installasjon, men siden jeg har
> den distribusjonen jeg =F8nsker =E5 installere p=E5 CDROM(er) er sp=F8rsm=
=E5let:
> Vil det fungere med NFS eller http install dersom jeg kopierer hele
> filstrukturen fra CDROMene inn p=E5 en lokal server? Noe spesielt jeg b=
=F8r
> passe p=E5?

Visst det er Redhat det er snakk om s=E5 kan du montere cd'ene under
ftp/http pathen med disc1/disc2/disc3 osv..

http://redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-8.0-Manual/install-guide/s1-begini=
nstall-http.html

Tips nederst p=E5 siden. Om dette er mulig med RH deriviater som f.eks
Mandrake eller Suse veit eg ingenting om.=20

> Det *er* litt lite spennende =E5 l=E5ne et CDdrev fra en annen maskin.=20

Ja, og s=E5 lite l=E6rerikt :)

> --=20
> Torbj=F8rn Heltne

--=20
Technically, Windows is an "operating system," which means that it=20
supplies your computer with the basic commands that it needs to=20
suddenly, with no warning whatsoever, stop operating.
   -Dave Barry

--9amGYk9869ThD9tj

--9amGYk9869ThD9tj--