[Olug-list] Nettverksinstallasjon?

Nicolai Langfeldt janl@linpro.no
Mon, 17 Feb 2003 23:21:55 +0100

Joachim Mæland wrote:

>Nytt OS, ny kjerne, nytt alt...?
>
>Prøv!
>
>Har ikke forsøkt, men du kan redigere sources.list og, i alle fall i
>teorien min, kunne ende opp med RH 8.0

Det er ikke noe teori. Så!  Hjemme-redhat-boksen min har blitt oppdatert
fra 6.2 til 7.2 til 8.0 med apt-rpm sin apt-get.  Og bruk apt mot
ftp.uninett.no da, noe raskere.  Kikk på
http://linuxguiden.no/article.php?sid=410 for litt mer informasjon.

I praksis er apt-get på Red Hat litt mer plunder enn på Debian, det kan
være du må fjerne pakker for hånd, eller installere enkeltpakker for
hånd for å komme videre..., men 6.2 til 7.3 til 8.0 burde gå forholdsvis
greit.  Tror ikke jeg ville tatt sjansen på å gå direkte fra 6.2 til 8.0.

Nicolai