[Olug-list] Neeei! glibc trynte... Don't do this at home!

Morten Sickel Morten.Sickel@nrpa.no
Thu, 20 Feb 2003 10:54:42 +0100

Trodde jeg hadde noen =E5rs erfaring og begynte =E5 ha en viss =
f=F8lelse for
hvordan ting skulle funke etter diverse kompileringer og oppgraderinger =
av
kjerner, kompilatorer og all verdens software og biblioteker hjemme =
p=E5 linux
og p=E5 en HP-maskin p=E5 jobben.... Jeg pr=F8vde =E5 oppgradere =
hjemmemaskinen min
til siste glibc (2.3.1) fra kildekode, kompileringen og make check gikk
greit, men s=E5 var jeg litt for kjapp og tok en su -c 'make install' =
fra en
xterm..... bummer! Et stykke ut i installeringen bekikk den selvmord =
(jeg
dro vel stolen vekk under prosessen med =E5 plutselig skifte ut libc), =
og
etterlot meg dermed med en defekt libc og en maskin som ikke init'er... =
Jeg
f=E5r opp meldinger om at (Tatt etter hukommelsen) libc.so.6 ikke har
referanser til enten GLIBC_versjonsnr eller GCC_versjonsnr.=20

Noen gode tips til hva jeg b=F8r eller ikke b=F8r gj=F8re n=E5? (S=E5nn =
rent bortsett
fra =E5 reinstallere hele systemet...) Kan det bare v=E6re symlinkene =
som ikke
har blitt satt opp riktig? Jeg har en tomsrtbt liggende og er ikke
(tydeligvis av og til litt for lite) redd for =E5 brette opp ermene =
g=E5 inn i
maskineriet....

Morten

Ser fram til en ny runde med stuntoppl=E6ring, men har vel andre ting =
jeg
heller skulle gjort n=E5...