[Olug-list] Hostname - hvordan endrer man det?

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Wed, 26 Feb 2003 00:13:00 +0100

Kenneth Rørvik wrote:

> Stalltipset er at du har satt opp firewall i Mandrake som sperrer
> ftp-serverens forsøk på å finne identen din. Prøv å åpne for port 113 i
> firewallen.

Men jeg fortalte vel at dette ikke bare handler om hva som skjer ved
slike tilkoplinger? Det dreier seg om et generelt problem som ikke har
noe med FTP som sådan å gjøre. Jeg bare nevnte det fordi det var så
påfallende at under SuSE tok det under ett sekund å komme inn, mens
Mandrake 9.0 står og "stanger."

Men dette gjelder altså uansett hva jeg foretar meg:

Når jeg skal starte et hvilket som helst program, det være seg
Konqueror, OpenOfficeWriter, eller hva det nå måtte være, så tar det
fra ti til femten sekunder før programmet starter. Også Mandrake
Control Center går som i sirup. Alt går i sirup etter at jeg
installerte Mandrake, mens det gikk lekende lett i SuSE 8.1.

--
Per Inge Oestmoen, Norway