[Olug-list] OLUG møtedag

Petter Reinholdtsen pere@hungry.com
19 Jan 2003 14:44:20 +0100

[Torbjørn Heltne]
> Det er derfor jeg stiller spørsmålstegn ved nødvendigheten av å ha
> *faste* møtedager. Min teori er at ved bruk av ambulerende møtedager
> vil alle før eller senere ha anledning til å komme. Ingen blir 100%
> fornøyd, men heller ingen blir 100% misfornøyd.

Jeg vet ikke med OLUG, men i NUUG velger jeg fast møtedag for å få en
læringseffekt, slik at medlemmene skal slippe å måtte sette seg ned
hver måned for å finne ut hvilken dag møtet er på.  Hvis en har fått
med seg at det er torsdag nærmeste den 15. i hver måned, så kan en
enklere lære å huske når møtet går av stabelen.

Jeg har altså større tro på repetisjon av et fast system for å få folk
til å komme på møter, enn kontinuerlig endring.