[Olug-list] RH80 og apt-get/synaptic

Torbjørn Heltne torbjorn.heltne@amelektronikk.no
Fri, 13 Jun 2003 15:57:51 +0200

Dette er i hovedsak å betrakte som et lite gledesutbrudd en fredags
ettermiddag!

I dag gravde jeg meg omsider fram til apt-(...) på freshrpms.net og
installerte. Skrekkelig behagelig da, gitt!

Først brukte jeg apt-get for å hente synaptic, og vips så var den også
installert. Videre forsøkte jeg å installere alsaplayer vha. synaptic.
Den klarte å hente alle pakkene som skulle til, men da selve
pakkeinstallasjonen skulle i gang fikk jeg en flom av meldinger:
(synaptic:4991): Gtk-CRITICAL **: file gtkprocess.c: line 550
(gtk_process_set_percentage): assertion `percentage >= 0 && percentage
<= 1.0' failed
Noen som kjenner igjen feilmeldingen?
Synaptic er kanskje ikke helt vanntett?
"apt-get install alsaplayer" fungerte imidlertid utmerket, så det tok
ikke mange sekundene før den var oppe og kjørte.  :-)

Bare så det er sagt. God helg!

--
Torbjørn Heltne