[Olug-list] RH 8.0, DELL inspirion 2500 og wlan (Zyxel zyair 100)

Christian Opsahl christian@isolat.no
Tue, 11 Mar 2003 17:50:06 +0100

Hallois,

Satt i natt =E5 installerte RH p=E5 min b=E6rbare pc (DELL inspirion =
2500). Tenkte
at jeg skulle pr=F8ve =E5 f=E5 mitt Zyxel zyair 100 (PCMCIA) til =E5 =
fungere p=E5
denne, og da begynner jeg =E5 begi meg ut i ukjent terreng. :-)

N=E5r jeg booter opp maskian med pcmcia kortet i s=E5 ser det ut til at =
den
finner kortet, men hva n=E5?

Hvis jeg setter inn kortet etter oppstart og kj=F8rer en
#/etc/rc.d/init.d/pcmcia start  f=E5r jeg:
Starting PCMCIA services: modules cardmgr.

N=E5r jeg fyrer opp PCMCIA - KDE control Module ser jeg at den =
rapporterer
kortet som:
ZCOMAX AirRunner/Xl-300  Hva n=E5 det enn m=E5tte v=E6re.
Hvis noen av dere har sett disse zyair kortene s=E5 vet dere at dem har =
2 lys
1 orange og et gr=F8nt. Det orange lyser konstant og det gr=F8nne =
blinker,
tolker det som om at det er noe som mangler og at den ikke f=E5r kontakt =
med
basen.

Som dere skj=F8nner er jeg ikke helt st=F8dig p=E5 akkurat dette, s=E5 =
all hjelp er
til stor hjelp. Kj=E6rringa blir g=E6=E6rn hvis jeg begynner =E5 strekke =
kabler
rundt i huset igjen. :-)

MVH

Christian Opsahl