[Olug-list] Letter To Linux Customers]

Per Inge Oestmoen pioe@coldsiberia.org
Tue, 20 May 2003 13:25:53 +0200

Kenneth Rørvik wrote:

> For SCO, utvilsomt :) Makan til toskete oppførsel har jeg ikke sett på
> lenge.  En døende dverg sine siste krampetrekninger.

Utvilsomt, men som Bruce Perens påpekte er det mer enn sannsynlig at
her står langt mektigere krefter i kulissene og trekker i trådene.
Selv om anklagene er ufunderte, er poenget å spre Frykt, Usikkerhet og
Tvil så mye som mulig.

Det fine er at deres maniske bruk av uttrykket "intellectual property
rights" tjener til å sette hele dette begrepet i miskreditt.

Hvilket synes å være helt nødvendig dersom et kritisk søkelys for
alvor skal kunne rettes mot den proprietære programvareindustrien,
dens lisensrestriksjoner, DRM-planer, begrensninger i programvaren og
stadig eskalerende straffetrusler.

--
Per Inge Oestmoen, Norway
http://www.coldsiberia.org/