[Olug-list] Nettkort DEC de-450

"Helge Bjørkhaug" snutt@techie.online.no
Tue, 20 May 2003 13:19:49 +0200

On 16.05.2003 at 02:51 Roy-Magne Mo wrote:

>Er det eit combo-kort?

Jepp.

>Det må muligens settast manuelt til å bruke 10baseT. Synes å huske=
 at
>det er enkelte tulip-kort som oppfører seg litt spesielt med tanke på
>det.

Virker fint med 10base2 (coax).
Så det er autosense settingen som blir overstyrt.
Autosense virker bra i andre OS (på samme kortet).
Kortet virker fint i CoyoteLinux (floppy-fw),
som er basert på RedHat (kernel 2.2.19?) dog.

Så da er det vel bare å finne ett config-program til kortet
(kunne ikke finne noe hos Compaq)