OpenOffice.org vs. AbiWord (var: RE: [Olug-list] IKT-Norge)

Jan Frederik Solem janso at powertech.no
Fri, 14 Nov 2003 14:28:33 +0100

On Fri, 2003-11-14 at 14:05, Per Inge Oestmoen wrote:

> Kan OpenOffice-formatet, som selvf=F8lgelig er et =E5pent, dokumentert og
> ikke-proprit=E6rt format, bli en almen standard p=E5 sikt? Hva skal til
> for at det skal kunne skje?

En interessant utvikling i det siste er at Nasjonalarkivet i Australia har
valgt OOo-formatet for =E5 lagre dokumenter fra offentlig forvaltning:

   http://www.computerworld.com.au/index.php?id=3D1991153367&fp=3D16&fpid=3D0

Men n=E5 kan vel AbiWord ogs=E5 lese og skrive dette formatet ... (fyrer opp
AbiWord, henter inn et OpenOffice Writer-dokument som jeg skrev forleden) ...
jepp.

N=E5 om dagen er det vel nesten bare MS-Word som ikke kan h=E5ndtere
SXW-filer...?;-)

- Jan Frederik Solem

Jan Frederik Solem
Private e-mail: janso@powertech.no