[Olug-list] Sendmail konfigurasjon

Nicolai Langfeldt janl at linpro.no
Mon, 13 Oct 2003 11:46:05 +0200

Ibrahim Bulut wrote:
> Hei,
>=20
> Jeg pr=F8ver =E5 sette opp en Sendmail boks som skal bruke en annen SMT=
> server jeg har kj=F8rende fra f=F8r. Etter det jeg har lest p=E5 nettet=
 s=E5 er
> det =E5 endre DS instillingen, men dette ser ikke ut til =E5 virke og a=
ll mail
> jeg pr=F8ver =E5 sende havner i root (p=E5 lokal maskin) sin mailboks.
>=20
> Noen som har v=E6rt borti Sendmail og kan hjelpe meg litt?

Du spurte ikke om dette, men det er faktisk veldig konstruktivt, IMHO:

Dersom du velger noe annet enn sendmail, hva som helst, men f.eks. Exim=20
eller Postfix er fine i min erfaring,  s=E5 vil du antaklig f=E5 til alt =
du=20
trenger =E5 gj=F8re uendelig mye lettere.

=C5 bruke sendmail er =E5 be om =E5 f=E5 lide p=E5 sendmails alter.  Just=
 say no.

Nicolai