[Olug-list] MEdlemsmøte 28/10 2003

Kenneth Rørvik kenneth at rorvik.net
Mon, 27 Oct 2003 09:33:00 +0100 (CET)

> On Fri, 2003-10-24 at 09:20, Kenneth Rørvik wrote:

> Lyst til å dele denne kunnskapen?:-) Kjekt å kunne brenne en MDK 9.2+
> med alle oppdateringer på et ubegrenset antall CD'er når som helst.
> Tenkte på å se på det selv en eller annen gang, men...

Tenkte kanskje å kjøre en kjapp liten HOWTO-intro på møtet :)

Ellers er framgangsmåten hovedsaklig som følger:

i rotkatalogen for 9.2 treet er det en katalog som heter base/. Her ligger
det noen filer som beskriver strukturen i pakkesystemet. "hdlists" er en
flat tekstfil som beskriver hvilke filer som beskriver de ulike delene.
Her må det legges til en linje for selve updates katalogen. Hver linje
består av tre felt: filnavn, relativ sti, og et beskrivende navn. filnavn
er typisk hdlist.cz og hdlist2.cz for hhv main og contrib. Jeg gjorde det
på den måten at jeg laga en symlink til hdlist.cz i updates-treet som
heter hdlist3.cz, og lagde en entry for denne i hdlists-fila. Jeg linka
også til synthesis-fila (har ikke nøyaktig navn i hodet), men jeg er ikke
100% sikker på at det er absolutt nødvendig.

Deretter fant jeg fram MakeCD scriptet som ligger i misc-katalogen. Kjør
scriptet uten argumenter for å få en kort hjelptekst. De viktigste
opsjonene er --discsize (selvforklarende), og -c N, der N angir antall
isoer du vil lage. Det kan også være greit å angi --nosrc for å unngå å
bygge source-isoene.

Kenneth.