[Olug-list] Ny LCD-skjerm virker ikke på DVI

Kenneth.Rorvik@storebrand.com Kenneth.Rorvik at storebrand.com
Fri, 31 Oct 2003 12:52:13 +0100

Jeg vil anta at det er X som kun fyrer opp VGA-utgangen, ettersom den anser
de to som to fysisk forskjellige "heads".

Prøv med Clone satt til "on". Mulig Xinerama må inn i bildet også, men
kjenner ikke Matrox løsningene så godt.
--
mvh, Kenneth

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=info&p=37470&t=659&l=2&A=
vdID=1&CatID=23&GrpID=4&s=pl

Nå er problemet at jeg får den bare til å virke med analog
VGA-tilkopling. Den kjører greit i 1280x1024, men skjermens fulle
potensial blir selvfølgelig ikke tatt ut uten DVI. Hvis jeg kjører
L557'en på DVI starter Linux som vanlig, men så snart jeg går inn i X,
forsvinner bildet og alt blir mørkt. Kommandolinjen er grei, men når jeg
kommer til X forsvinner signalet, og skjermen melder at:

Section "ServerLayout"
  Identifier   "Layout[all]"
  InputDevice  "Keyboard[0]" "CoreKeyboard"
  InputDevice  "Mouse[1]" "CorePointer"
  Option       "Clone" "off"
  Option       "Xinerama" "off"
  Screen       "Screen[0]"