[Olug-list] http://olug.linux.no

Joachim Mæland joachim@profine.net
15 Sep 2003 16:57:38 +0200

On Sat, 2003-09-13 at 21:59, Knut Ingvald Dietzel wrote:

> Det stemmer at olug.linux.no har vært ute av drift noen dager nå, og
> desverre er det ennå.

Ikke siden søndag morgen/natt...

> Grunnen er HW feil på maskinen, gigantis, som hoster domenet. Vi vil
> sannsynligvis flytte domenet over på en annen maskin, beinet, i løpet av
> førstkommende onsdagskveld.

Jeg synes det er litt tidlig å slå fast årsaken, men da jeg besøkte
Bunkeren for å sjekke utstyret, gikk det tilsynelatenede en sinnsyk
trafikk i nettet. Dette fortsatte selv etter at jeg koblet vekk samtlige
maskiner. Problemet ble løst først etter nedkobling av 3Com-switchen.
Den er nå tilbake i nettet og alt virker som det skal. Desverre var ikke
hodet mitt i stand til å tenke diagnose, så noen god forklaring har jeg
ikke.

--
Joachim Mæland <joachim@profine.net>