[Olug-list] SuperOffice lignende program.

Espen Bø esse at world-online.no
Wed, 21 Apr 2004 19:25:59 +0200

> Hansa Finansials (www.hansaworld.com) fungerer som et CRM program. Det
> kan du bruke på windows , mac og linux. Dessverre koster Hansa
> penger.
Problemet med Hansa er at de ikke er spesielt tilpasset den bransjen jeg
tilhører(Elektriker) og brukerne av regnskap programmet/ordre programmet
idag vil bruke emdata fra Visma. Desverre er ikke Visma særlig glad i Linux.
IT mannen som kom fra dem når vi skulle oppgradere programmet sist gikk når
han så at vi hadde Linux. Og sa at de ikke støttet det. Selv om Salgs
representanten hadde forsikret at det ikke ville være noe problem... Så det
ble ikke noe oppgradering...

> Superoffice har jo noe som heter CRM5.web. Har du prøvd å bruke
> dette på
> en linux boks? Selv om kravet er Internet Explorer 5.5+...
Nei jeg har ikke prøvd det. Jeg har ikke superoffice slik at jeg får prøvd.
Men jeg har prata med en selger fra dem. Produktet dems ser bra ut, men de
støtter ikke Linux i utgangspunkt og ikke mySQL(man bør helst ha oracel
eller SQL). Men det er hvistnok firmar som gjører linux server og oracel med
superoffice. Og de kjørt hvistnok ikke webløsningen på arbeidstasjonene.

> Send gjerne en mail til superoffice og mas om at de må lage en linux
> klone, det har jeg:D
Vel jeg har ikke maila men jeg har snakka med en selger. Og sa at krave var
linux støtte og support. Det at det koster penger er jo greit nok det hvist
de gir bra support og programmet fungerer tilfredstillende. Jeg tror nok
ikke all programvare vil bli gratis. Og ser heller ikke noe behov for det,
så lenge det er valgmuligheter.

Espen Bø