[Olug-list] jigdo-lite og Debian "Sarge" DVD-iso

Jan Frederik Solem janso at powertech.no
Thu, 26 Feb 2004 13:00:18 +0100

Jeg pr=F8ver =E5 lage en Debian "Sarge" DVD (dvs. "Sarge" fyller faktisk =
mer
enn =E9n DVD - s=E5 det blir 2 DVD'er) ved hjelp av Jigdo. Med et dusin
CD'er i settet, f=E5r jeg en opplevelse av d=E9j=E0 vu idet jeg minnes de=
gangen man helst installerte Slackware der man satt koblet p=E5
universitetsnettet - ikke minst fordi man ellers trengte et f=F8rti-talls
disketter. Eller hva det n=E5 var...=20

Min nedlastingsplattform er Mandrake 9.2.1 med Jigdo 0.7.0 fra contrib.
If=F8lge http://atterer.net/jigdo/ er 0.7.0 siste versjon.

Urk. jigdo-lite stopper med en feilmelding underveis til =E5 skape en
dr=F8yt 4GB stor fil. I f=F8rste omgang la jeg det p=E5 en partisjon med
ext3-filsystem, men den har vel en 2GB-grense p=E5 filst=F8rrelse. Jeg
re-partisjonerte derfor en smule, og la opp et JFS-filsystem istedenfor.
Men med samme resultat:

/usr//bin/jigdo-lite: line 780: 4993 file size limit exceeded

og en fil sarge-i386-1.iso.tmp p=E5 2147483647 bytes, dvs. n=F8yaktig 2GB=
.

Mitt sp=F8rsm=E5l blir da: kan det v=E6re et problem med den kjernen jeg
kj=F8rer (kernel-2.4.22-26mdk)? Denne 2GB-grensen skulle da v=E6re et
tilbakelagt stadium (en grense som eksisterte i 2.2-kernel). En l=F8sning
=E5 installere og kj=F8re Mandrakes kjernevariant "kernel-enterprise"?

Eller er det noe lurt man b=F8r legge inn i /etc/fstab? Den aktuelle
linjen viser n=E5

/dev/hdb10 /whatever jfs defaults 1 2

I parentes bemerket er maskinen en gammel Pentium II-400MHz med en
tilsvarende gammel BIOS som egentlig ikke vil vite av den nye store
disken i det hele tatt - slik at systemet m=E5 bootes fra en annen,
bitteliten, gammel disk.=20

- Jan Frederik Solem