[Olug-list] Erfaringer med RedHat8.0/9.0 ---> Fedora Core 1

Frode Jemtland frode at jemtland.com
Thu, 15 Jan 2004 22:26:53 +0100

torsdag 15. januar 2004, 21:20, skrev torbjorn.heltne:
> Jeg er forøvrig stor tilhenger av apt. Hva med å sette et annet repository
> i sources.list og gjøre en update/upgrade - kan det være veien å gå?

Jeg har puttet inn følgende linjer i min sources.list:
rpm      ftp://ftp.linuxlabs.no/pub/apt/fedora     9  stable
rpm      ftp://ftp.linuxlabs.no/pub/apt/fedora     all    stable

Etter at jeg har kjørt update/upgrade har jeg fått nytt innloggingsbilde og en
god del pakker som har fdr i pakke navnet. Om dette tilsvarer et fedora
system har jeg ikke sett på, men det er jo verdt et forsøk. (Filen
"/etc/redhat-release" sier fortsatt "Red Hat Linux release 9 (Shrike)")

> Målet er selvfølgelig et absolutt minimum av nedetid pluss at "alt" skal
> virke som før etterpå....

Kjørte som sagt kun "apt-get update", "apt-get upgrade" og "apt-get
dist-upgrade"..... Det ble noe rart med fonten i KDE (den ble større...No big
deal, men da har jeg nevnt det), og KDE måtte restartes da ingen programmer i
KDE som brukte nettverket klarte å koble seg opp. Ellers har jeg ikke hatt
noe problem.

Try at your own risk. Just my .2 cents.

--
-Frode

Imagination is more important than knowledge.
		-- Albert Einstein