[Olug-list] Regnskapsprogram for Linux

Jan Helge Røe jan.helge.roe at broadpark.no
Fri, 23 Jan 2004 23:56:09 +0100

ttp://www.hansaworld.com/

> De leverer regnskap/faktura osv. til bl.a. Linux. De har ogsÃ¥ lÃ=
¸sninger for
> små foretak. Har ikke prøvd programvaren selv, så hvis n=
oen prøver den hadde
.

> Steinar :-)

Hei!

Jeg har erfaring med Hansa Finansials siden 2000, vi gikk over fra
ergosoft til hansa 3.4(øøø... husker jeg så langt..?), Kjører serveren
hansa 4.1 på en IBM Iseries OS/400 i dag. Dette er en test versjon (ikke
os/400 altså :).

Jeg er litt usikker på hvilke behov Kurt har når det gjelder regnskap.
For der føler enklte at Hansa har litt å hente.  Jeg har ikke prøvd
DaTax, men har hørt mye positivt om den, Når det gjelder mindre
bedrifter og private.

På jobben kjøres det stort sett windows klienter, men jeg har vært med å
ringe inn til hansa supporten for å forbedre linux klienten i forhold
til et blandet os miljø. Hvis man kjører hansa i et rent linux eller
windows(usikker på Mac) miljø, vil man ikke støte på de samme problemene
når det gjelder maler på utskrifter ol, Dette gjelder bla. fakturaer.

Bare å spørre:)

Jan Banan
2fat 2furry