[Olug-list] Batch scp og passord

Arne K. Haaje arne at haaje.com
Mon, 12 Jul 2004 10:11:35 +0200

mandag 12. juli 2004, 10:00, skrev Denis Braekhus:

> Det er vel her sp=F8rsm=E5let dukker opp, _hvorfor_ kan du ikke bruke
> n=F8kkelautentisering ??
>
> Kan ikke komme p=E5 scenarioer der du virkelig ikke kan bruke
> n=F8kkelautentisering, med mindre hosten du er p=E5 har en misforst=E5tt
> holdning til sikkerhet og tror n=F8kkelautentisering er en nedjekking av
> sikkerhet da..

Jeg henter en fil fra en kundes server. Det er en windows boks, og=20
administratoren klarer ikke sette opp n=F8kler.

Dette blir visst ordnet over ferien, men inntil da har jeg l=F8st det med =
=E5=20
scripte overf=F8ringen. N=E5 skjer dette fra v=E5r egen server, s=E5 jeg f=
=F8ler meg=20
nogenlunde trygg p=E5 dette. Men, den kan selvf=F8lgelig crackes! :D

Arne
=2D-=20
Arne K. Haaje	| www.drlinux.no
Bregneveien 9	| www.drx.no