[Olug-list] Langsiktig posisjonering som Linux freelancer...

Gaute Amundsen gaute at div.org
Wed, 17 Mar 2004 01:30:23 +0100

Hei folkens. Jeg har tenkt en del rundt min egen jobbsituasjon i det siste,
og det slo meg at kansje andre Olugere har tenkt på det samme..

Spørsmålet er hva som er de beste nisjene for slike som meg, som gjerne vil
styre tiden min mest mulig selv.

Den ideelle spesialitet vill være noe som det er en stødig etterspørsel etter
på lang sikt, og som er så sært eller vanskelig at konkuransen og prispresset
ikke blir for stort, men samtidig ikke gjør mine kunder så avhenginge av meg
at jeg må være "on call" hele tiden og ikke kan ta en uke fri uten problemer.

Jeg ønsker meg altså både fleksibilitet og trygghet,
og jeg er klar over at det er en tradeoff. :)

Det eneste jeg har for å forbedre den tradeoffen er evnen til å finne det
interessante i nesten allt, til å takle komplekse abstraksjoner og innfløkt
syntax, og få en kick ut av å mestre det.

Mulig dette er noe dere ikke ville giddet å røpe hvis dere viste om det,
men jeg spør nå alikevell jeg da :-)

Mvh.

Gaute Amundsen