[Olug-list] Jeg kryper til korset - Trenger hjelp til CSS

Joachim Mæland joachim at profine.net
30 Mar 2004 12:21:12 +0200

Nettsidene til OLUG har lenge vært min svært dårlige samvittighet. Jeg
har stundom tenkt, eksperimentert og laget deler av den fremtidige
funksjonaliteten. Jeg har ikke kapasitet til å sette meg godt nok inn i
CSS til å fremstille noe som er inspirerende nok til virkelig å sette av
tid til å sy alt sammen til noe som fungerer. *pust*

Ei heller orker jeg tanken på en midlertidig tabellbasert konstruksjon,
for så å måtte konvertere dette til noe som er CSS-basert senere.

Jeg har derfor besluttet å spørre medlemmene om en ferdig CSS med
tilhørende HTML-kode som kan danne grunnlaget for:

Funksjonaliteten som skal fylle sideelementene med innhold.

En fremtidig designkonkuranse, hvor selve designet skal fastsettes.

Håper vi har noen HTML/CSS-kløppere med litt ledig tid, slik at vi
endelig kan komme oss videre.

Basert på noen gamle utkast og funksjonaliteten vi planlegger, har jeg
laget et nytt utkast og en kravspesifikasjon:
http://olug.no/~jm/olug/www-dev/layout_utkast.pdf

Med vennlig hilsen
Joachim Mæland