[Olug-list] Jeg kryper til korset - Trenger hjelp til CSS

Erik Grinaker erikg at wired-networks.net
Tue, 30 Mar 2004 13:17:29 +0200

On Tue, 2004-03-30 at 13:06, kenneth@neon.krorvik.net wrote:
>=20
> Mulig jeg er litt devils advocate n=E5, men hvorfor er det p=E5 d=F8d og =
liv s=E5
> viktig at sidene skal fungere i lynx? Etter min mening b=E5ndlegger man s=
eg
> litt vel mye da.

Tja, et av poengene med XHTML/CSS er jo nettopp det at man skal separere
innhold og design, og hvis man bruker CSS som det er ment =E5 brukes s=E5
vil sidene "bare funke" i Lynx uten noe ekstra jobb.

En god fremgangsm=E5te er som regel =E5 f=F8rst lage XHTML'en basert p=E5
dokumentstrukturen, uten =E5 ta noe hensyn til utseendet - og deretter
lage designet med CSS basert p=E5 XHTMLen.

Kunne godt ha sett p=E5 CSSen selv, men jeg er veldig opptatt om dagen og
f=E5r nok ikke tid til overs f=F8r om et par uker...

--=20
Erik Grinaker <erikg@wired-networks.net>
http://erikg.wired-networks.net/

"We act as though comfort and luxury were the chief requirements of
life, when all that we need to make us happy is something to be
enthusiastic about."
                                                      -- Albert Einstein