[Olug-list] [Off-Topic]telnet/ssh server for w98?

Torbjørn Heltne torbjorn.heltne at amelektronikk.no
Wed, 10 Nov 2004 10:05:11 +0100

Beklager å bry dere med Vindåvvs-relaterte spørsmål. Jeg har hatt lite
hell med meg på google og på forskjellige newsgrupper, så før jeg gir
helt opp prøver jeg her. Jeg vet at det finnes mange svært oppegående
folk som leser denne mailinglista, så kanskje...

Jeg er nødt til å børste støv av en gammel w98-maskin for å kjøre et
(kommandolinjebasert) utviklingsverktøy for en mikrokontroller. Selve
jobben tar 1-2 dager, men erfaringsmessig vet jeg at det kommer til å
komme opp noen spørsmål i etterkant - med stadig synkende frekvens.
Siden det nærmest er snakk veldedighetsvedlikehold av kode på et gammelt
prosjekt og jeg vil ha telnetaksess først og fremst av komforthensyn er
det lite aktuelt med noe annet enn gratisprogramvare.

Åttånitti-PC-en står inne i lokalnettet og jeg stoler på kollegene
mine(!) så kryptert trafikk er absolutt ikke nødvendig.

Om det er noen som kan anbefale en passende telnet/ssh server så vil jeg
svært gjerne ha et tips.

Takk for oppmerksomheten.

--
Torbjørn Heltne