[Olug-list] Mandrake-spørsmål

Per Inge Oestmoen pioe at coldsiberia.org
Mon, 13 Sep 2004 09:47:07 +0100

Knut Ingvald Dietzel wrote:

> Hei Per Inge,
> «Community Edition» er forløperen til den offisielle releasen av versjon
> 10.0.
> Du bør gå for MDK 10.0 Official da denne er mer oppdatert m.t.p.
> feilrettinger og tilgjengelighet av sikkerhetsoppdateringer.
> Det er også fult mulig å installere med bare den første CDen og legge
> inn det som «mangler» med urpmi/rpmdrake over ftp etterpå.

Hei Knut,

Da vet jeg altså det; den nedlastbare versjonen er nyere og inneholder
mindre bugs, men er ellers den samme. Takk for det.

Men hva med det andre problemet mitt, er det noen som kan hjelpe meg
med det:

2. Jeg får ikke mitt lydkort (SoundBlaster Audigy) til å virke under
SuSE Linux 9.1. Kortet er registrert, men det er umulig å få lyd ut av
det. Hvor er de mest åpenbare stedene å lete, rote og modifisere for å
få gromlyden ut av høyttalerne?

Per Inge