[Olug-list] Gode nyheter om SuSE Linux

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Wed, 10 Aug 2005 17:02:50 +0200

[Roy-Magne Mo]
> Det trur eg du bør underbygge med fakta, det tvilar eg veldig på.

Jeg tar gjerne imot referanser til undersøkelser du vil tro på, men
vet ikke om noen selv.

Det jeg vet er at statistikken til distrowatch viser klar overvekt av
besøk fra debian-derivater, og at det f.eks. i spania er ti-tusenvis
av debian-installasjoner i skolen, samt at det i brasil også er
tusenvis av debian-installasjoner.  Jeg vet også at Intel forteller at
nesten hele deres kundemasse på embedded-siden bruker og ønsker
debian, samt at HP og Intel bruker mye debian internt på
arbeidsplassene til sine ansatte.  Kun indisier og løse rykter, altså.

Jeg har dog ikke sett noen vitenskapelig funderte undersøkelser som
understøtter dette synet.