[Olug-list] Ledig stilling innen drift av Linux

Tord Kolsrud tord at imr.no
Tue, 23 Aug 2005 14:21:28 +0200

Hei

Jeg vil straks beklage om dere mener at denne eposten er upassende p=C3=A5
olug-listen. I s=C3=A5 fall, gi meg beskjed, s=C3=A5 lover jeg =C3=A5 ikke =
sende epost
om ledige stillinger flere ganger.

Grunnen til at jeg tar meg den frihet =C3=A5 sende eposten til olug er at d=
tre gangene jeg har sendt slik epost til blug (Bergen linux user group),
har det v=C3=A6rt positivt mottatt. H=C3=A5pet er =C3=A5 n=C3=A5 ogs=C3=A5 =
linuxentusiaster i
Oslo.

S=C3=A5 til saken....

P=C3=A5 grunn av at en av v=C3=A5re kvinnelige linuxdriftere har tatt p=C3=
=A5tatt seg
et vikariat som mellomleder, m=C3=A5 unixgruppen ved Havforskningsinstitutt=
et
etterfylles med et nytt talent.=20

Stillingen vil prim=C3=A6rt omfatte drift av Linux, men ettersom Unixgruppe=
ogs=C3=A5 har ansvaret for nettverk og telefoni vil det  bli verdsatt om en
ogs=C3=A5 besitter denne typen kompetanse.=20

Havforskningsinstituttet har et sterkt og voksende unixmilj=C3=B8, med over
75 registrerte unixbrukere. Av disse er over 30 meget aktive brukere av
unix. Det er sv=C3=A6rt mange interessante utfordringer innen unix, b=C3=A5=
de
innen drifting av A4 infrastruktur som
DNS/DHCP/NFS/NIS/SMTP/XDMCP/VPN/VNC/CUPS/Samba/brannmur/spamassassin/nagios=
/subversion/apache, men ogs=C3=A5 innen mer utradisjonelle emner som klynge=
r, bioinformatikk og akustikk.=20

Av servere kan det nevnes at Unix/Nettverk/Telefoni-gruppen (Gruppen for
vanskelige ting ;) har ansvar for ca. 30 linuxservere, 1 HP-UX , 2
Solaris, en Ica Metaframe W2000, og noen mindre windowsbokser som gj=C3=B8r
odde ting.=20

P=C3=A5 nettverksiden er det ogs=C3=A5 mange utfordringer da HI har et inte=
rnnett
som dekker Matre, Austevoll, Fl=C3=B8devigen, Parrisvatnet, Troms=C3=B8, 5 =
bygg i
Bergen og en del forskningsfart=C3=B8y. Videokonferanser over IP er i
dagligbruk og stadig flere systemer innen forskning og administrasjon
blir byttet ut med elektroniske og ofte nettverksbaserte l=C3=B8sninger.

Den fullstendige utlysningsteksten finner dere p=C3=A5:
http://www.imr.no/aktuelt/ledige_stillinger/1087_Overingenior_UNIX

Om noen av dere skulle ha =C3=B8nske =C3=A5 f=C3=A5 mer informasjon om stil=
lingen s=C3=A5 ta
gjerne kontakt.=20

Med vennlig hilsen

Tord Kolsrud
--=20
Gruppeleder/Teamleader
Unix/Nettverk/Telefoni / Unix/Network/Telephony
IT-Seksjonen/IT Division
Havforskningsinstituttet/Institute of Marine Research

E-post/e-mail           :       tord.kolsrud@imr.no
Webadr/Web Addr         :       http://www.imr.no
Telefon/Telephone       :       (+47) 55236843
Telefaks/Telefax        :       (+47) 55236869
Mobil/Mobile            :       91814355
Gate/Street             :       Nordnesgaten 50
Adresse/Address         :       Havforskningsinstituttet
                                P.b. 1870 Nordnes
                                N-5817 BERGEN
                                Norway