[Olug-list] apache content dir control for remote users

Marius Mårnes Mathiesen marius at friskbris.no
Fri, 11 Feb 2005 09:05:44 +0100 (CET)

> Jeg har en gitt liste med brukere (ligger i en ldapdb)
> som jeg vil at skal kunne uploade filer (har prøved
> php, men de hadde bare støtte for 1 stk fil om
> gangen)til et bestemt content dir på min apache server
> over port 80 (IKKE FTP). Noen som har gjort noen som
> har en løsning?

Har du vurdert WebDAV? Hvis du setter opp mod_dav (http://www.webdav.org/=
mod_dav/) kan brukerne
laste opp og ned filene med en webdav-klient - sånt finnes i forskjellige varianter til de fleste
OS-er, og det skjer over port 80. Om du vil kan sidene være tilgjengelige for vanlige browsere
også, det styrer du i httpd.conf. Du nevner LDAP; vil du være skikkelig jålete kan du jo sette opp
mod_ldap for å la brukerne dine autentisere seg mot en LDAP backend.

Hilsen Marius

--
This email may not be fit for any particular purpose.