[Olug-list] Linux og VNC

Knut Ingvald Dietzel kid at dietzel.no
Thu, 16 Jun 2005 10:20:40 +0200

--BXVAT5kNtrzKuDFl

On Thu, Jun 16, 2005 at 08:04:19AM +0200, s.isdal@smartcall.no wrote:
> Jeg er ny til Linux, men har installert RedHat 8 p=E5 en maskin som jeg s=
kal
> fjernstyre fra en WinXP maskin. Jeg har installert VNC viewer p=E5 min XP
> manskin og VNC server p=E5 linux maskinen. Det g=E5r helt greit =E5 se li=
nux
> maskinen fra min XP maskin via VNC men jeg f=E5r bare opp kommandolinjen,
> f=E5r ikke opp linux sitt windows bilde (p=E5 min winXP maskin).
> Er det noen som kan hjelpe meg med dette ville jeg v=E6re taknemmelig.NB,
> jeg er ny i dette med linux :-)

Hvilke programmer som startes av 'vncserver' kan kontrolleres ved =E5
redigere filen 'xstartup' i '.vnc/' katalogen i din hjemmekatalog.

Kommenter ut eller slett linjen:
  twm &

Og legg inn:
  exec gnome-session
for Gnome, eller:
  exec kdestart
for KDE.

Stopp vncserveren:
  vncserver -kill :1
Start vncserveren:
  vncserver :1

Kobl til igjen med VNC klienten fra WinXP burken.

mvh,
--=20
Knut Ingvald Dietzel | kid at dietzel dot no | http://dietzel.no/

--BXVAT5kNtrzKuDFl