[Olug-list] Kjør e utgamle utgaver av RedHat? (Was: Linux og VNC)

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Thu, 16 Jun 2005 10:29:43 +0200

[S. Isdal]
> Jeg er ny til Linux, men har installert RedHat 8 på en maskin

RedHat 8 er svært gammel, inneholder kjente sikkerhetsproblemer, får
ikke sikkerhetsfikser fra RedHat lenger, og anbefales generelt ikke
til bruk på Internet.

Du bør vurdere å oppgradere til senere versjon av RedHat (Enterprise
Linux eller Fedora), eller bruke en annen oppdatert distribusjon.

(I tillegg så er RH 8 ikke blant de beste RH har gitt ut.  Hvis du
først skal kjøre en usikker utgave, så anbefaler jeg RH 7.3 eller
9. :)