[Olug-list] Re: SCSI og CD-enheter

Jarle Bjørgeengen jarle at bjorgeengen.net
Tue, 1 Mar 2005 11:17:33 +0100

> På Suse 7.1, 7.3, 8.2, 9.0 og 9.1 kom SCSI-enhetene mine opp, men =
ikke
> i 9.2.
>
> Hvor finner jeg en veiledning om hvordan jeg kompilerer kjernen? Er
> det nødvendig å få tak i en ny kjerne fra kernel.org, eller kan =
jeg
> gjøre noe med den kjernen jeg har?

Jeg vil tro at du må installere kernel-sources (eller tilsvarende på
SuSE), så kan du bruke denne til å laste opp configen til
stock-kernelen, og bygge videre på denne ved å legge til advansys.

Detaljene rundt kjernekompilering finner du på
http://www.digitalhermit.com/linux/Kernel-Build-HOWTO.html,
spesialiteter for SuSE distroen finner du antakelig på supportsidene
til SuSE.

Mvh Jarle