[Olug-list] postfix config

Arne K. Haaje arne at drlinux.no
Tue, 10 May 2005 10:44:07 +0200

tirsdag 10. mai 2005, 10:33, skrev Ener Borg:
> Hei
>
> Jeg har en IMAP konto. N=E5r jeg bruker evolution og laster ned g=E5r d=
et
> helt greit.
> N=E5r jeg kobler til postfix og skal laste ned laster den ned alle mail=
ene
> fra serveren. Det er litt dumt for jeg skulle gjerne hatt tilgang til
> mailene ogs=E5 utenfor min egen pc hjemme.
> Ved =E5 bruke pop3 kan man huke av for leave message at server, men
> hvordan gj=F8r jeg det i postfix?

Postfix er en SMTP server, ikke en POP3 eller IMAP server. Du kan med and=
re=20
ord ikke be Postfix om dette.

Sletting av mail gj=F8res egentlig av klienten, ikke av serveren. I en po=
p3=20
klient ber du den om =E5 ikke gj=F8re det "leave messages on server". Med=
 IMAP=20
klient blir alt s=E5 mye lettere ;-)

Arne
--=20
  T: 69 51 15 52 | M: 92 88 44 66
All right, but apart from the sanitation,=20
the medicine, education, wine, public order,=20
irrigation, roads, a fresh water system, and=20
public health, what have the Romans ever done for us?=20
(Life of Brian)