[Olug-list] Feil ved kompilering

Petter Reinholdtsen pere at hungry.com
Tue, 15 Aug 2006 17:10:09 +0200

[Per Inge Oestmoen]

> Og da skjedde dette:
>
> br_PackBase.hpp: In member function 'void br::PackBase::set_time(int,
> double)':
> br_PackBase.hpp:142: error: 'log' was not declared in this scope

Haha.  Programmørene burde antagelig ikke programmere C++.  Det ser ut
som om de har brukt funksjonsnavnet 'log' til noe annet enn ANSI
C/C++-funksjonen log fra math.h/cmath, og deretter forsøkt å maskere
problemet med å kommentere ut include-fila de trenger for å finne
pow().

Riktig fiks er å endre navn på den program-interne funksjonen log()
til noe annet (hva som helst, f.eks. mylog()) overalt i koden der det
refereres til den, mens en beholder alle stedene i koden der det
refereres til log() fra math.c/cmath.

Lykke til.  Kanskje du bør diskutere dette med utviklerne av
programmte i stedet for en vilkårlig LUG-liste?  Jeg tror det må til
for å få løst problemet ditt.

Vennlig hilsen,
--
Petter Reinholdtsen