[Olug-list] automatix, easyUbuntu eller manuelt?

Even Nedberg even at nedberg.net
Thu, 31 Aug 2006 09:52:41 +0200

Hei

Jeg skal legge inn Kubuntu p=E5 en maskin. Jeg =F8nsker =E5 kunne spille av
det meste som er av mediaformater (mp3, wma, wmv, dvd osv) og kunne se
p=E5 streaming fra f.eks NRK. I tillegg trenger jeg nVidia drivere og
jeg =F8nsker =E5 oppdatere KDE.

Jeg er klar over at alt dette kan gj=F8res manuelt og har funnet en
guide for det med mediaformater
(https://help.ubuntu.com/community/RestrictedFormats), men jeg lurer
p=E5 om jeg heller skal bruke automatix (http://getautomatix.com) eller
easyUbuntu (http://easyubuntu.freecontrib.org).

Er det noen av dere som har kjennskap og/eller erfaring med noen av
disse? Eller kjenner til noen andre gode HOW-TO'er? Det er fristende =E5
gj=F8re det p=E5 en slik automatisert m=E5te, men jeg f=F8ler at jeg ikke h=
ar
helt kontroll over hva som kommer p=E5 maskinen, og jeg tror nok det kan
installeres ting jeg ikke trenger heller. Gj=F8r jeg det manuelt er jeg
usikker p=E5 om jeg f=E5r med meg alt jeg trenger...

Even

/*
 * Du trenger bare 10 ting i livet:
 * Gaffa og CRC 5-56!
 * Om noe sitter fast og skal v=E6re l=F8st; bruk CRC
 * Om noe er l=F8st og skal sitte fast; bruk gaffa
 */