[Olug-list] Linux til en stor gruppe nye brukere

Georg Rønning georg at fattignorge.no
Sat, 18 Feb 2006 11:48:26 +0100

Joachim Mæland skrev:

> Det eneste måtte være diskusjoner rundt de rent politiske aspekt ved
> dette. Resten virker i alle fall On Topic nok for meg.
>
> Personlig: Kjempefin initiativ, Georg...!

Takk for gode ord Joachim. Politikk er et nødvendig onde, men jeg kan
forsikre om at det ikke er et tema her. :-)

Jeg er også klar over at dette er en stor utfordring.  Jeg skal smekke
inn Ubuntu og GNU cash og teste litt. Men som du vet har jeg tabbet meg
ut før med Linux og installasjoner før,  så jeg spør først : Jeg har en
mandrake 10.0 liggende på den disken jeg vil ha Ubuntu på. Er det bare å
installere Ubuntu  over denne ? Anbefales installasjon fra nettet, eller
bør jeg brenne en dvd?  Jeg har også xp her, med en boot manager som
mandrake installerte. Behøver jeg å gjøre noe her, eller vil Ubuntu lage
en ny ?

Når det gjelder maskinvare har jeg hatt kontakt med noe større
organsisajoner. Det er klar interesse, men det er nok mange som har
inngått avtaler med skoler og fritidsklubber for å nevne noe. Er det
noen som har tips om steder jeg kan forespørre er jeg svært takknemlig.

Georg hilser