[Olug-list] SMS og PHP implemtering

Øystein Svartveit oystein.svartveit at svartveit.net
Sun, 08 Jan 2006 18:55:25 +0100

Kenneth Aar wrote:

> Hei
>
> Er det noen her som kan å implementere sms (tekstmeldinger) mot P=
HP
> eller andre åpne standarer?
>
> mvh
> Kenneth Aar

Jeg har gjort dette ved å åpne konto hos en leverandør av sms-gateway. I
mitt tilfelle har jeg valgt PSWin.com (ikke la dere lure av navnet,
dette er forbausende lite knyttet mot andre ting som kan forkortes win),
men det finnes flere der ute. Ikke så mange norske riktig nok. De tilbyr
et enkelt grensesnitt via f.eks. http(s), og har eksempelkode for PHP
som fungerer og som du kan tilpasse din løsning. Svært enkelt. Kun et
par timers jobb hvis du har et snev av peiling, og sikkert et par dager
hvis ikke :-)

.øs