[Olug-list] grep-triks?

Trond Reitan trond.reitan at chello.no
Wed, 07 Jun 2006 21:47:51 +0200

Arne K. Haaje wrote:

>Det stemmer. Det originale spørsmålet var "Er det mulig å få grep til å
>matche på mer enn ett PATTERN?". Det kan kanskje tolkes begge veier :D

Vel, med "og"-tolkningen av problemet og under forutsetning av at
PATTERN1 ikke nødvendigvis skal ligge på samme linje som PATTERN2,
så har jeg lagd et per-skript kalt twopassgrep til å gjøre den jobben. Den
ligger på min script-side: http://folk.uio.no/trondr/scripts/
for de som er interessert. Det finnes ca. garantert en shell-måte som lurer
grep til å gjøre det samme, men jeg syntes dette var enklere.

-Trond Reitan