[Olug-list] cpuinfo

Per Øyvind Karlsen pkarlsen at mandriva.com
Wed, 11 Oct 2006 00:54:11 +0200

Tirsdag 10 oktober 2006 23:39, skrev Joachim Mæland:

> Det ser ikke slik ut på boksen min... Dette opplevde jeg i løpe=
t av noen
> sekunder:
>
> jm@golf:~/Desktop$ cat /proc/cpuinfo
> model name      : Intel(R) Pentium(R) M processor 1.73GHz
> cpu MHz         : 1729.764
> bogomips        : 3416.06
>
> jm@golf:~/Desktop$ cat /proc/cpuinfo
> model name      : Intel(R) Pentium(R) M processor 1.73GHz
> cpu MHz         : 798.506
> bogomips        : 1576.94
>
> På denne boksen er det cpufreqd som bestemmer... (Og litt jeg, seff.=
..)

> [...]
Nei makan, hmhm, må i såfall vært noe som har nylig kommet på plass, har ikke
sett dette tidligere, også sett andre diskutert temaet tidligere. Jaja,
kult :)

menneh, vil som andre anbefale å titte i bios, på min laptop har jeg feks.
valg mellom å kjøre på cpus klokkefrekvens (1,8ghz) eller "compatible" (ikke
sikker på eksakt hvor kjapt det er, men er treigere jaffal), kanskje du har
no lignende satt? (Eller så sjekk om turbo-knappen står på, høhø ;p)
--
Regards,
Per Øyvind Karlsen