[Olug-list] Diverse maskiner gis vekk (2xSGI O2, AlphaServer 400, JavaStation-1)

John S. Skogtvedt jss2k2 at chello.no
Sun, 22 Apr 2007 15:29:42 +0200

Har f=F8lgende maskiner jeg vil gi vekk.
Maskinene kommer fra jobben (hvor de hadde kommet fra bedrifter),
hvor de skulle kastes. Har ikke plass til dem og har ikke lykkes i =
=E5
selge en O2 en gang, s=E5 n=E5 gir jeg dem bare vekk (gratis).

* SGI O2, 18 GB SCSI disk med Debian Etch
* SGI O2, ingen SCSI disk, noe rart med display og PS/2 porter men
fungerer fint med seriell. Kan nettbootes.

Begge har 200 MHz MIPS R5000 CPU med 1 MB L2 cache og 256 MB RAM.

http://en.wikipedia.org/wiki/SGI_O2
http://home.chello.no/~jskogtv/o2er.jpg

* Sun JavaStation-1
http://en.wikipedia.org/wiki/JavaStation
http://tldp.org/HOWTO/JavaStation-HOWTO/whatischapter.html#MrCoffeeDe=
scSection

110 MHz MicroSparc IIe CPU, 40 MB RAM.
Kan kun nettbootes, Linux og NetBSD er to muligheter.

Link til bilde lenger nede.

* Digital AlphaServer 400 4/233

233 MHz Alpha arkitektur maskin, 128 MB RAM.
Debian Etch installert.

Bilde av JavaStation-1 og AlphaServer:
http://home.chello.no/~jskogtv/alphaserver_javastation_1.jpg
http://home.chello.no/~jskogtv/alphaserver_javastation_2.jpg
--

F=F8rst til m=F8lla, ingen betingelser.
M=E5 hentes p=E5 Furuset i Oslo, 5 minutter fra IKEA.